Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

Темброобразна семантика ударних інструментів у творчості українських композиторів ХХ – початку ХХІ століття

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шенько, Іван
dc.date.accessioned 2025-09-30T12:12:16Z
dc.date.available 2025-09-30T12:12:16Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Шенько І. М. Темброобразна семантика ударних інструментів у творчості українських композиторів ХХ – початку ХХІ століття : магістерська наукова робота / Шенько Іван Миколайович ; науковий керівник Редя Валентина Яківна ; Міністерство культури та стратегічних комунікацій України ; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Кафедра мідних духових та ударних інструментів. – Київ, 2025. – 81 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/994
dc.description.abstract У роботі вперше здійснено системний аналіз темброобразної семантики ударних інструментів в контексті творчості українських композиторів, а також – її різнорівневу диференціацію. Розкрито сутність поняття темброобразу в контексті сучасної музикознавчої термінології; розглянуто види українського професійного та народного ударного інструментарію з огляду на їхню історично сформовану темброобразну семантику; досліджено особливості тембральної ідіоматики ударних інструментів, що виявляє себе як прихована програма у творчості сучасних композиторів; здійснено аналіз партій ударних інструментів у ряді творів вітчизняних композиторів та конкретизовано концептуальну роль їхньої тембральної палітри у передачі художнього змісту; визначено базові аспекти темброобразної семантики ударних інструментів у музиці українських композиторів ХХ – початку ХХІ століття. Аналітичним матеріалом дослідження слугували твори українських композиторів для або зі значущою участю ударних інструментів: Л. Ревуцький. Концерт № 2, F-dur, для фортепіано з оркестром (перша редакція, 1934); В. Годзяцький. «Домашні скерцо» для побутових предметів та фортепіано (1964–1965); Л. Колодуб. Симфонічна п’єса «Троїсті музики» (1974); Ю. Алжнєв. «Кахтир-концерт» для оркестру народних інструментів (2020). uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject темброобраз uk_UA
dc.subject ударні інструменти uk_UA
dc.subject українська музика uk_UA
dc.subject тембральна палітра ударних інструментів uk_UA
dc.subject українські композитори uk_UA
dc.title Темброобразна семантика ударних інструментів у творчості українських композиторів ХХ – початку ХХІ століття uk_UA
dc.type Master's thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу