Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Шиліна, Марина | |
dc.date.accessioned | 2025-09-16T12:25:55Z | |
dc.date.available | 2025-09-16T12:25:55Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Шиліна М. Музичні зв’язки України і Швейцарії: творчі постаті, особливості мистецької реалізації. Магістерська кваліфікаційна наукова робота на здобуття освітнього ступеня магістр (музикознавство). Київ, 2025. 107 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/952 | |
dc.description.abstract | У контексті сучасних геополітичних викликів міжкультурні зв’язки набувають особливого значення. Нині вони розцінюється як важливий засіб поглиблення міждержавного діалогу, зміцнення міжнародної солідарності та підтримки національної ідентичності. Один із найефективніших інструментів культурного впливу — музика як універсальна форма комунікації, здатна долати мовні, національні та ідеологічні бар’єри. Сьогодні в умовах виборювання Україною свободи, права на своє існування та виживання національної культури, ця тема має особливе значення. Нині як ніколи зростає підтримка України з боку європейської спільноти, політичних діячів усього світу. Помітно зросла зацікавленість українською культурою, її історичними й сучасними надбаннями. У цьому контексті по-новому усвідомлюються і реалізуються міжкультурні зв’язки й контакти різних країн з Україною, набувають нових форм музичні діалоги нашої країни з європейськими митцями. Зі зміцненням і поглибленням музичної комунікації і зв’язків із Польщею, Словаччиною, країнами Балтії, Францією, Італією, Німеччиною водночас помітне місце належить міжкультурним музичним зв’язкам України зі Швейцарією. Ці контакти охоплюють хронологічно відносно невеликий проміжок часу, пов’язаного зі здобуттям Україною незалежності. За останні двадцять років ці зв’язки, зокрема й музичні, позначені стабільністю мистецьких взаємин. Вони охоплюють спільні творчі акції, двосторонню участь у багатьох музичних фестивалях в Україні та Швейцарії, обмін досвідом фахівців, численні гастролі провідних виконавців. Попри наявний успіх і накопичений досвід, такі зв’язки ще майже не досліджені в сучасному українському музикознавстві. Є окремі наукові публікації, дописи в періодичній пресі, у яких зафіксовано ті чи інші факти, події з історії та сьогодення музичних взаємин обох країн. Матеріали, опубліковані в різних енциклопедичних і загально-історичних виданнях, стали важливою джерельною базою для подальшого наукового осмислення українсько-швейцарських музичних зв’язків. У цьому сенсі значну цінність мають матеріали, які віднайшов та оприлюднив відомий музикознавець Антон Муха [25; 26]. Вони становлять необхідне підґрунтя і стимулюють появу нових наукових студій з означеної проблеми. Виокремимо статтю Ірини Сікорської [37]. У ній авторка окреслює окремі приклади культурних зв’язків України та Швейцарія протягом останніх 200 років. Важливий джерельний матеріал наявний також в окремих статтях, у яких ідеться про музичне втілення теми Швейцарії у творчості українських композиторів. Останніми роками таку джерельну базу доповнено музично-критичними публікаціями оглядового характеру та інформацією про твори композиторів обох країн у виконанні українських і швейцарських музикантів, а також інтерв’ю з учасниками цих подій. Показово, що швейцарські мас-медіа також оперативно висвітлюють музичні акції та події за участі музикантів обох країн. Це викликає велике зацікавлення серед музично-творчої і наукової громадськості Швейцарії. Проте справжнє наукове висвітлення україно-швейцарських музичних зв’язків лише починається. Це пояснюється її складністю і значним обсягом матеріалів, розпорошеністю фактів та документів. Наразі ще недостатньо висвітлено значний комплекс проблем, що дають змогу системно вивчати шляхи і форми мистецької комунікації обох країн. Не досліджено, зокрема, рецепцію теми Швейцарії в українській композиторській творчості. Не зібрано й не систематизовано фактологічний матеріал щодо персональної діяльності учасників культурного діалогу, специфіки їхньої праці. А наявні факти потребують систематизації і наукового опрацювання. Значні труднощі в дослідженні означеної проблематики становлять відсутність спеціальної методології і методики вивчення музичних зв’язків України і Швейцарії. Зокрема, «розмитість» категоріального апарату, який перебуває на стадії формування. Отже, постає необхідність комплексного дослідження музичної комунікації України і Швейцарії. Усім цим визначено актуальність і наукову новизну магістерського дослідження. Об’єкт роботи — музично-комунікативне поле міжкультурного музичного діалогу України та Швейцарії. Предмет дослідження — музичні взаємини обох країн, відображені крізь призму різновекторної творчої діяльності українських і швейцарських митців. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.title | Музичні зв’язки України і Швейцарії: творчі постаті, особливості мистецької реалізації | uk_UA |
dc.type | Master's thesis | uk_UA |