dc.contributor.author |
Кабка, Геннадій Миколайович |
|
dc.contributor.author |
Казанцева -Кабка, Оксана Анатоліївна |
|
dc.contributor.author |
Гриньків, Лариса Віталіївна |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-12T14:20:57Z |
|
dc.date.available |
2025-09-12T14:20:57Z |
|
dc.date.issued |
2025-07-31 |
|
dc.identifier.citation |
Кабка Г. М., Казанцева-Кабка О.А., Гриньків Л. В. Розвиток виконавських навичок майбутніх учителів музики на заняттях з фахових дисциплін // Перспективи та інновації науки. Серія: Педагогіка / Серія: Психологія / Серія: Медицина. – 2025. – № 7(53). – С. 393–403. – УДК 378.147:780.614.13.071.4]:005.336.5. – DOI: [https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-7(53)]– ISSN 2786-4952 (Online). |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2786-4952 Online |
|
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/948 |
|
dc.description |
The article presents the definition of the concept of ‘performance skills’ by contemporary scholars Petrykova O. P. and Leontieva S. L. It proposes the disclosure of scientific definitions of ‘theoretical and methodological foundations’ and ‘pedagogical conditions.’ The purpose of the article is to substantiate the theoretical and methodological foundations for the formation of the performing skills of future bandura teachers and vocal teachers in professional disciplines at higher education institutions in Ukraine. The methodological basis of the study is summarised, which includes the application of methods of analysis of scientific sources in psychology,
pedagogy, art history, synthesis of empirical material and its classification, comparison, concretisation of theoretical knowledge, concrete-search and logical methods.The work analyses scientific works in the field of pedagogy and music pedagogy to highlight existing scientific developments on a specific topic. The article highlights the achievements of such domestic researchers as S. Yu. Zadoi, Yu. V. Merezhko, S. L. Leontieva, P. B. Kosenko, V. V. Korzun, T. I. Kremeshna, O. P. Petrykova, T. Y. Yanitsky, and others on the selected issues. The specifics of professional training for future teachers of bandura art and vocal teachers are revealed. The pedagogical conditions that contribute to the performing skills of future music teachers (according to P. B. Kosenko) are clarified. Various forms of performance activity by future music teachers are listed, including academic concerts, educational and thematic concerts, solo concerts, and competitions. Attention is focused on public performance – the concert performance of musical works as an important component in the formation of the performance skills of future music teachers. The importance of psychological preparation of music teachers for concert performances is emphasised. The importance of preparing higher education students for concert and educational activities is discussed, and a phased approach is proposed (according to T. V. Zhiginas). The importance of creating artistic interpretation as an indicator of the formation of performing skills in future music teachers is emphasised. At the end of the article, conclusions are drawn and further prospects for the development of this issue are outlined |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статтіподано визначення сутності поняття «виконавська майстерність»сучасними науковцямиПетриковою О. П., Леонтієвою С. Л. Запропоновано розкриття наукових дефініцій «теоретико-методичні основи», «педагогічні умови». Конкретизовано мету статті, яка полягає в обгрунтуванні теоретико-методичних основ формування виконавської майстерності майбутніх педагогів-бандуристів, педагогів-вокалістів на заняттях з фахових дисциплін у закладах вищої освіти України. Узагальнено методологічну основу дослідження, яка включає застосування методів аналізу наукових джерел з психології, педаго-гіки, мистецтвознавства, синтезу емпіричного матеріалу і його класифікації, порівняння, конкретизації теоретичного знання, конкретно-пошукового та логічного методів.У роботі зроблений аналіз наукових робіт з галузі педагогіки, музичної педагогіки для висвітлення існуючих наукових розробок з визначеної тематики. У статті висвітлено напрацювання з обраної проблематики таких вітчизняних дослідників як: Задої С. Ю.,Мережко Ю. В., Леонтієвої С. Л., Косенко П. Б., Корзун В. В., Кремешної Т. І., Петрикової О. П., Яницького Т. Й. та інших. Розкрито специфіку фахової підгтовки майбутнього педагога з бандурного мис-тецтва та педагога вокалу. Уточнено педагогічні умови, які сприяють виконавсь-кій майстерності майбутніх викладачів-музикантів (за П. Б. Косенко).
Перераховано різноманітні форми виконавської діяльності майбутніми педагогами-музикантами, серед яких: академічні концерти, навчально-тематичні концерти, сольні концерти, конкурси. Закцентовано увагу на публічному виступі – концертному виконанні музичних творів як важливої складової формування виконавської майстерності майбутніх педагогів-музикантів. Підкреслено значення психологічної підготовки педагогів-музикантів до концертних виступів. Розлянуто важливість підготовки здобувачів закладів вищої освіти до концертно-освітньої діяльності, запропоновано її етапність (за Т. В. Жигінас). Підкреслено значення створення художньої інтерпретації як показника сформованості виконавської майстерності у майбутніх педагогів-музикантів. Наприкінці статті зроблено висновки та окреслено подальші перспективи розвитку даної проблематики. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Видавнича група «Наукові перспективи», 2025 |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Журнал «Перспективи та інновації науки»Серія «Педагогіка», (Серія «Психологія», Серія «Медицина»);No 7(53) 2025 |
|
dc.subject |
формування |
uk_UA |
dc.subject |
виконавська майстерність |
uk_UA |
dc.subject |
майбутні педагоги-музиканти |
uk_UA |
dc.subject |
фахова підготовка |
uk_UA |
dc.subject |
заняття з фахових дисциплін |
uk_UA |
dc.subject |
заклади вищої освіти |
uk_UA |
dc.title |
Формування виконавської майстерності майбутніх педагогів-музикантів на заняттях з фахових дисциплин . |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Developing the performing skills of future music teachers in professional discipline classes |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.doi |
https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-7(53)-393-403 |
|
dc.identifier.udc |
УДК 378.147:780.614.13.071.4]:005.336.5 |
|