Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Постовойтова, Світлана Олександрівна | |
dc.contributor.author | Коханик, Ірина Миколаївна | |
dc.date.accessioned | 2025-08-28T10:16:35Z | |
dc.date.available | 2025-08-28T10:16:35Z | |
dc.date.issued | 2024-11-28 | |
dc.identifier.issn | 2522-4204 | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/882 | |
dc.description.abstract | Розглянуто особливості і форми застосування структурного методу аналізу фуги в сучасних музикознавчих дослідженнях зарубіжних та українських авторів. Виділено три аналітичних напрямки, сформовані представниками різних наукових шкіл: шенкерівський метод аналізу у трактуванні канадського музикознавця В. Ренвіка (W. Renwick); формалізований аналіз та фреймові структури українського науковця і педагога І. Пясковського; структурноматематичний аналіз групи французьких дослідників у складі М. Жиро (Giraud M.), Р. Гроулта (R. Groult), Е. Легі (E. Leguy), Ф. Леве (F. Levé). Продемонстровані специфіка кожного з цих підходів, їх відмінності, окреслене поле можливостей в аналізі фуг різних стильових епох. Доведено, що спільними рисами методик є виявлення певних моделей, парадигм, патернів ― повторюваних елементів на різних структурних рівнях музичного цілого, які повинні забезпечити і полегшити розуміння, виконання та моделювання фуги. Як загальну тенденцію у розвитку структурного методу відзначено перехід від традиційного описового аналізу до формалізації даних та комп’ютеризації аналітичного процесу. Формалізація на базі структурно-математичного аналізу розширила список учасників цього процесу, до якого активно залучаються фахівці з ком’ютерних технологій, програмісти. Їхні розробки дозволяють упорядкувати, структурувати, узагальнити, візуалізувати отриману інформацію і відкривають шлях до генерування фуг за допомогою комп’ютера. Відмічено загальний недолік всіх розглянутих типів аналізу, а саме їх орієнтованість на фугу «бахівського» типу, обмеженість умовами тонально-гармонічної системи. Перспективність структурного методу вбачається у розширенні його стильового діапазону за рахунок охоплення фуг, написаних композиторами ХХ–ХХІ століття в новітніх системах звуковисотної організації, що, ймовірно, потребуватиме створення більш складних комп’ютерних програм | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Науковий вісник;140 | |
dc.subject | фуга | uk_UA |
dc.subject | методологія аналізу | uk_UA |
dc.subject | структурний метод | uk_UA |
dc.subject | шенкерівський підхід у поліфонії | uk_UA |
dc.subject | формалізований аналіз та фреймові структури | uk_UA |
dc.subject | структурно-математичний аналіз | uk_UA |
dc.subject | музична творчість ХХ — початку ХХІ століття | uk_UA |
dc.title | Структурний метод аналізу фуги: новітні підходи і можливості | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.31318/2522-4190.2024.140.318657 | |
dc.identifier.udc | 78.083.2:78.036:001.891-047.44(045) |