Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

«Модифікація примар»: симфонієта Євгена Станковича у диригентських інтерпретаціях 2017 та 2023 років

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Д`ячкова, Олена
dc.date.accessioned 2025-08-28T10:09:33Z
dc.date.available 2025-08-28T10:09:33Z
dc.date.issued 2023-12-27
dc.identifier.issn 2522-4190
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/873
dc.description.abstract Розкрита специфіка змін музичної семантики у диригентських інтерпретаціях твору Євгена Станковича «Симфонієта» 2017 та 2023 років. Розглянуто питання переосмислення стильових маркерів музики відповідно до провідних тем медійного контексту різних років. Встановлено зв’язок означених полістилістичних явищ із творчістю Арво Пярта та Валентина Сильвестрова. Окреслено поступову еволюцію образного змісту «Симфонієти»: від «ходи Юності» (1970-ті) до «оплакування загиблих» (2023). Доведено ліричну спрямованість семантики «Симфонієти», зв’язок композиторської техніки та персоносфери з життєвим досвідом композитора та його мистецькими вподобаннями. Охарактеризовано особливості прочитання твору Володимиром Сіренком (2017) та Ділявером Османом (2023). Досліджено найбільш рухливі інтерпретаційні зони тексту «Симфонієти», що зазнали семантичної трансформації — йдеться про колаж прелюдії Й. С. Баха, орієнтир на стиль С. Прокоф’єва та алюзію Г. Малера. Взята до уваги соціальна рефлексія на політичні події, що сформувала певний фон та мала вплив на оновлене сприйняття твору слухацькою аудиторією. Доведено, що в різні роки стиль С. Прокоф’єва пов’язувався як з позитивними, так і з негативними реаліями культури та соціуму. В інтерпретації В. Сіренка репрезентовано «ретроспективний» погляд на твір Є. Станковича. Логіка музичної драматургії вибудовується диригентом з урахуванням цілісного уявлення про творчість композитора. У наданій виконавській версії підсилені драматичні аспекти твору, публіцистичний пафос музичного висловлювання, панівний трагізм змісту, що пов’язаний з ідеєю руйнації ідеалів. В інтерпретації «Симфонієти» Д. Османа посилюється стильовий колорит європейської симфонічної класики — інтонаційні апеляції до творів К. Дебюссі, Ф. Пуленка, І. Стравінського. Як результат аналізу окреслено новий, прогностичний аспект семантики твору Є. Станковича uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник;138
dc.subject творчість Євгена Станковича uk_UA
dc.subject симфонієта uk_UA
dc.subject інтерпретація uk_UA
dc.subject творчість Володимира Сіренка uk_UA
dc.subject полістилістика uk_UA
dc.subject українська музика під час війни uk_UA
dc.title «Модифікація примар»: симфонієта Євгена Станковича у диригентських інтерпретаціях 2017 та 2023 років uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31318/2522-4190.2023.138.294694
dc.identifier.udc 78.082.1:78.071.1Станкович]:781.68«2017»«2023»](477)(045)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу