Repository of the Ukrainian
National Tchaikovsky Academy
of Music

Гітарні дуети Хайме Зенамона: звукозображальні ресурси інструмента

Show simple item record

dc.contributor.author Філатова, Тетяна Володимирівна
dc.date.accessioned 2025-08-28T10:08:36Z
dc.date.available 2025-08-28T10:08:36Z
dc.date.issued 2023-12-27
dc.identifier.issn 2522-4190
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/872
dc.description.abstract Розглянуто творчість Хайме Зенамона як вагому складову сучасного південноамериканського гітарного репертуару. У порівнянні з творами відомих болівійських композиторів та виконавців Альфредо Домінгеса, Фернандо Ардуса, Хільберто Рохаса виявлено зв’язки з фольклорними традиціями країни, поетикою андського звуку, його тембровою специфікою. Методологія дослідження спирається на методи історичного, компаративного, феноменологічного, структурно-функціонального аналізу для визначення жанрово-стильових елементів музики індіанського, креольського, африканського (марокканського) походження; суттєвих змін у звукозображальних ресурсах гітарного тембру в умовах використання специфічних сучасних прийомів звуковидобування. Репрезентовано класифікацію цих прийомів за технічними параметрами гри, зонами й засобами видобування звуку (перкусійні, щипкові, глісандуючі, препаровані); за фонічними та звукозображальними параметрами (наслідування тембрів інших інструментів, голосів природи та шумів різного походження); за жанровокомунікативними ознаками, джерелами та середовищем виникнення й побутування. У проаналізованих дуетах «Касабланка», «Андська соната» висвітлено технічні засоби гри для відображення звуків навколишнього світу; процеси змішування його етнокультурних витоків і жанрових традицій: болівійських, бразильських, аргентинських, близькосхідних, марокканських, афроамериканських. Марокканські «звукові ландшафти», що слугують фоновим оточенням подій першоджерела — мелодрами «Касабланка», у гітарному дуеті промальовані звукозображальними імітаціями місцевих музичних звичаїв і відповідних тембрів магрибських струнних та берберських ударних. В «Андській сонаті» Х. Зенамона, яка є відображенням болівійських пейзажів, поряд з андським бінарним синкопованим ритмом, ангемітонними індіанськими наспівами мелодій, чутні наслідування звуку місцевої перкусії (барабана каха) гучними ударами по відкритих гітарних струнах або ребром долоні біля підставки для зображення галопу коней, що пасуться в андських краях. У творах виявлено жанрові прикмети магрибських нуб арабської усної традиції, американського фокстроту, бразильської самби, аргентинської чакарери і маламбо. Наведено аналогічний досвід використання новітніх прийомів гри в творчості південноамериканських та європейських композиторів uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник;138
dc.subject гітарна музика Хайме Зенамона uk_UA
dc.subject класифікація специфічних прийомів звуковидобування uk_UA
dc.subject андський звук uk_UA
dc.subject наслідування тембру автентичних народних інструментів uk_UA
dc.subject жанрові традиції uk_UA
dc.title Гітарні дуети Хайме Зенамона: звукозображальні ресурси інструмента uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31318/2522-4190.2023.138.294795
dc.identifier.udc 780.614.131:785.7]:78.071.1Зенамон](84)(045)


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account