Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

Колоніальний наратив у постановках "Мадам Батерфляй" Джакомо Пуччіні у Брегенці, Венеції і Франкфурті 2022/2023

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Єфіменко, Аделіна Геліївна
dc.date.accessioned 2025-08-28T10:08:01Z
dc.date.available 2025-08-28T10:08:01Z
dc.date.issued 2024-11-28
dc.identifier.issn 2522-4204
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/870
dc.description.abstract У музичному театрі, літературі, кіно, живописі образ Мадам Батерфляй був і залишається надалі об’єктом як мистецьких, так і соціально-політичних дебатів. Значущість фігури Батерфляй виходить далеко за межі всесвітньо відомого оперного персонажа. Різні постановки опери, починаючи з періоду fin de siecle доводять казуальність репертуарного лідерства «Мадам Батерфляй» на світовій сцені. У статті порушено питання про причини такої популярності опери у наш час і проаналізовано: 1) колоніальний дискурс лібрето, який виходить за межі суто японського дискурсу, 2) різні постановки опери у Брегенці, Франкфурті і Венеції, у яких колоніальний наратив стверджується під різним кутом зору. Траєкторія розвитку колоніального наративу від роману «Мадам Хризантеми» П’єра Лоті до «Мадам Батерфляй» Джакомо Пуччіні чітко окреслює трансформацію японізму з декоративно-прикладного артефакту до трагедії Liebestod і критики японсько-євро-американських міжнародних взаємовідносин. Проблематика «Мадам Батерфляй» у різних традиційних або інноваційних медіаформатах виявляє так чи інакше трансформацію топосу екзотизації колонізованого простору. За красою італійського бельканто в образі Чіо-Чіо-Сан режисери розпізнають і втілюють на сцені апокаліпсис людських відносин в умовах системного порушення прав людини. У процесі інтерпретаційного аналізу трьох різних постановок виявлено системне зміщення ліричних і естетичних акцентів опери на етичні. У кожній з трьох проаналізованих постановок по-різному увиразнено колоніальний конфлікт, який герої осягають зсередини свого серця, виховання, ментальних орієнтирів, соціального оточення і національних традицій. Колоніальний наратив «Мадам Батерфляй» є перспективним для подальших досліджень різних репертуарних опер в аспекті соціально-політичної позиції сучасних режисерів uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник;140
dc.subject колоніальний наратив uk_UA
dc.subject опери Дж. Пуччіні uk_UA
dc.subject сучасні режисерські версії опер і «Мадам Батерфляй» uk_UA
dc.title Колоніальний наратив у постановках "Мадам Батерфляй" Джакомо Пуччіні у Брегенці, Венеції і Франкфурті 2022/2023 uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi 10.31318/2522-4190.2024.140.318643
dc.identifier.udc 782.1:78.071.1Пуччіні]:78.036(450)(045)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу