Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

Аудіовізуальний проєкт "Звукоізоляція": специфіка втілення концепційних та просторових композиційно-технічних принципів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Приходько, Анна Володимирівна
dc.date.accessioned 2025-08-28T10:07:19Z
dc.date.available 2025-08-28T10:07:19Z
dc.date.issued 2024-11-28
dc.identifier.issn 2522-4204
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/869
dc.description.abstract Розглянуто специфіку втілення просторових композиційно-технічних принципів та особливостей реалізації одного із знакових експериментів у площині електроакустичного та аудіовізуального синтезу — проєкту «ЗвукоІзоляція» (2011/2012 рр.). Окреслено особливості рецепції музично-просторових перформативних дійств. Відтворено умови реалізації проєкту в технічному (у просторових диспозиціях суб’єктів та об’єктів музичного процесу) та концепційному модусах. Диференційовано мультимедійні мистецькі проєкти/твори, засновані на аудіальній та візуальній модальностях сприйняття. Розкрито значимість концептуального синтезу та його вплив на рецепцію аудіальновізуальних інтеракцій. Обґрунтовано, що складові синтетичного проєкту як цілісного твору вступають в діалогічні відношення один з одним, в залежності від яких формуються моделі аудіовізуальної комунікації. Вони створюють принципово нове концепційне поле, що в ряді випадків може виступати механізмом руйнування стереотипів художнього мислення. Доведено, що розширення меж академічного середовища або повний вихід із нього (у проєкті 2012 р.) формує новий тип естетичної диспозиції. Діалог з простором здійснюється як дія (мистецький жест), спрямована на розширення моделей сприйняття мистецького висловлювання, завдяки чому відбувається розширення меж горизонту слухацьких очікувань. Як результат проведеного дослідження виявлено, що просторові рішення в організації аудіовізуальних проєктів відкривають нові можливості та ряд складнощів у реалізації. З’ясовано, що просторові характеристики звукової складової твору залежать не лише від властивостей, притаманних тому чи іншому музичному інструменту або запису, але й від специфіки розташування у просторі та самого простору, який може бути наповненим специфічними символами та додатково створювати різноманітні смисли й алюзії. Аудіовізуальний синтез по відношенню до музичного мистецтва створює нові перспективи для багатопланової роботи з аудіальним та візуальним матеріалом uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник;140
dc.subject музика ХХІ століття uk_UA
dc.subject просторова музика uk_UA
dc.subject електроакустична музика uk_UA
dc.subject діяльність Ensemble Nostri Temporis uk_UA
dc.subject рецепція uk_UA
dc.subject композиторські техніки uk_UA
dc.subject аудіовізуальні проєкти uk_UA
dc.title Аудіовізуальний проєкт "Звукоізоляція": специфіка втілення концепційних та просторових композиційно-технічних принципів uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi 10.31318/2522-4190.2024.140.318678
dc.identifier.udc 78.036:780.8:780.653.1:78.02(477)(045)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу