Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

Варіаційні цикли Йоганнеса Брамса в аспекті жанрово-стильових рішень та виконавських завдань

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Калуга, Каріна
dc.date.accessioned 2025-08-11T11:06:45Z
dc.date.available 2025-08-11T11:06:45Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Калуга К. Г. Варіаційні цикли Йоганнеса Брамса в аспекті жанрово-стильових рішень та виконавських завдань. Кваліфікаційна наукова праця на здобуття ступеня доктора мистецтва за спеціальністю 025 «Музичне мистецтво». Національна музична академія України імені П. І. Чайковського. Міністерство культури та інформаційної політики України. Київ, 2024. 95 c. uk_UA
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/866
dc.description.abstract Мета наукового обґрунтування творчого мистецького проєкту полягає в тому, щоб на основі проаналізованих музикознавчих праць, записів виконань світових музикантів та власної виконавської роботи над варіаційними циклами Йоганнеса Брамса сформулювати основні засади фортепіанного виконавського стилю в варіаційному жанрі даного композитора, визначити комплекс виконавських засобів та описати шляхи опанування в практичній роботі. У першому розділі розглянуто історичне та теоретичне значення варіаційної форми в творчості європейських композиторів другої половини XVI – початку XX ст.: окреслено етапи та досягнення кожного з проміжних типів та видів форми варіацій. Досліджено практичне втілення кожного з різновидів варіаційної форми в творчості європейських композиторів, а саме композиторів великої німецької традиції. Виявлено зв’язок та лінію наслідування провідних ідей та досягнень, естетичних кодів різних епох, що трансформуються крізь призму індивідуального стилю та погляду митця. Другий розділ присвячено дослідженню питання варіаційної форми в фортепіанній творчості Йоганнеса Брамса – вирішення проблеми малої пісенної форми, яка демонструється в якості теми та в подальшому перетворюється в послідовність невеличких епізодів, що змінюють один одного; розглянуто провідні фортепіанні варіаційні цикли композитора. Підкреслено важливість проблеми побудови концертної програми, що включає варіаційні цикли Йоганнеса Брамса. В рамках компаративного підходу запропоновано потенційні концертні програми з включенням варіаційних циклів Євсевія Мандичевського та Клари Шуман, проаналізовано композиційну будову та виконавські завдання даних варіаційних циклів. У третьому розділі розглянуто жанрово-стильові властивості Варіаційного циклу на оригінальну тему тв. 21 № 1, Варіаційного циклу на тему Шумана тв. 9 та Варіацій та фуги на тему Генделя тв. 24 Йоганнеса Брамса. Представлено аналітичні розвідки та виконавські коментарі до даних варіаційних циклів Йоганнеса Брамса. В рамках творчо-виконавського дискурсу визначено комплекс варіативних виконавських засобів та запропоновано алгоритм виконавських дій задля створення доцільної інтерпретації. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject фортепіанна творчість Йоганнеса Брамса uk_UA
dc.subject варіації uk_UA
dc.subject варіаційний цикл uk_UA
dc.subject жанрово-стильові властивості uk_UA
dc.subject композиційна будова uk_UA
dc.subject виконавські завдання uk_UA
dc.subject Брамс, Йоганнес uk_UA
dc.title Варіаційні цикли Йоганнеса Брамса в аспекті жанрово-стильових рішень та виконавських завдань uk_UA
dc.type Dissertation uk_UA
dc.identifier.udc 780.616.432.083.2:78.071.1Брамс:7.071.2(043)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу