dc.contributor.author | Заєць, Віталій | |
dc.date.accessioned | 2025-07-21T15:04:56Z | |
dc.date.available | 2025-07-21T15:04:56Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Заєць В. Наукова школа як особлива форма генерації наукового знання. Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія : Педагогічні науки. 2014. Вип. 133(1). С. 123-129. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2415-7988 | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/844 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто феномен наукової школи, як найбільш ефективної, процесуально-інноваційної, прогресивно орієнтованої форми соціокультурного розвитку. | uk_UA |
dc.description.abstract | The paper is dedicated to the analysis of the phenomenon of a scientific school as a special form of generation of scientific knowledge. Pedagogical, production and cultural aspects of scientific schools are analyzed. The features of formation and development of scientific schools are highlighted. This enables determination of the mechanisms of understanding and allows us to formulate a definition of notions, such as «authorial», «scientific-practical» schools in the field of music art. The difference from other fields of human activity lies, above all, in the variety of roles performed by the leader of a school, which requires certain skills from him/her and presents him/her as a performer, teacher, researcher, journalist, host, organizer, administrator, activist, founder, reformer. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | наука | uk_UA |
dc.subject | школа | uk_UA |
dc.subject | педагогіка | uk_UA |
dc.subject | наукова школа | uk_UA |
dc.subject | science | uk_UA |
dc.subject | school | uk_UA |
dc.subject | pedagogics | uk_UA |
dc.subject | scientific school | uk_UA |
dc.title | Наукова школа як особлива форма генерації наукового знання | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.udc | 78.03+785.16 |