Repository of the Ukrainian
National Tchaikovsky Academy
of Music

Наукова школа як особлива форма генерації наукового знання

Show simple item record

dc.contributor.author Заєць, Віталій
dc.date.accessioned 2025-07-21T15:04:56Z
dc.date.available 2025-07-21T15:04:56Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Заєць В. Наукова школа як особлива форма генерації наукового знання. Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія : Педагогічні науки. 2014. Вип. 133(1). С. 123-129. uk_UA
dc.identifier.issn 2415-7988
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/844
dc.description.abstract У статті розглянуто феномен наукової школи, як найбільш ефективної, процесуально-інноваційної, прогресивно орієнтованої форми соціокультурного розвитку. uk_UA
dc.description.abstract The paper is dedicated to the analysis of the phenomenon of a scientific school as a special form of generation of scientific knowledge. Pedagogical, production and cultural aspects of scientific schools are analyzed. The features of formation and development of scientific schools are highlighted. This enables determination of the mechanisms of understanding and allows us to formulate a definition of notions, such as «authorial», «scientific-practical» schools in the field of music art. The difference from other fields of human activity lies, above all, in the variety of roles performed by the leader of a school, which requires certain skills from him/her and presents him/her as a performer, teacher, researcher, journalist, host, organizer, administrator, activist, founder, reformer. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject наука uk_UA
dc.subject школа uk_UA
dc.subject педагогіка uk_UA
dc.subject наукова школа uk_UA
dc.subject science uk_UA
dc.subject school uk_UA
dc.subject pedagogics uk_UA
dc.subject scientific school uk_UA
dc.title Наукова школа як особлива форма генерації наукового знання uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.udc 78.03+785.16


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account