Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Герасименко, Поліна | |
dc.date.accessioned | 2025-07-03T09:48:36Z | |
dc.date.available | 2025-07-03T09:48:36Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Герасименко П. О. Феномен моди у контексті української національно-культурної ідентичності: на матеріалі дизайнерських практик першої третини ХХІ століття : бакалаврська дипломна робота / П. О. Герасименко; Міністерство культури та стратегічних комунікацій України ; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Історико-теоретичний факультет, Кафедра теорії та історії культури ; наукова керівниця М. Ю. Северинова. – Київ, 2025. – 71 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/791 | |
dc.description.abstract | У дослідженні моду проаналізовано як складне соціокультурне явище, що виконує не лише естетичну, а й ідентифікаційну функцію в сучасному українському контексті —в умовах глобалізації, війни та постколоніального переосмислення. Методологічну основу роботи становлять філософські, культурологічні, соціологічні дослідження, зокрема праці Р. Барта, Ж. Бодріяра, Л. Свендзена, П. Бурдьє, а також українських дослідників. Розглянуто еволюцію моди від модерної до постмодерної парадигми, зі зміщенням акценту з ієрархічних структур на систему знакової гри, споживання та множинності ідентичностей. Особливу увагу приділено інтерпретації національно-культурної ідентичності як динамічного простору, в якому мода виступає символічним посередником між минулим і сучасністю. Теоретичну основу цього аспекту становить концепція архетипів українського світогляду С. Кримського, а також праці Ю. Легенького та З. Звиняцьківської, які розглядають моду як засіб вираження ідентичності в українському культурному контексті. Проаналізовано дизайнерські практики українських брендів VBRANA, Aspara, Білоус, у яких через архетипні образи, національні символи та естетичні коди конструюють та транслюються уявлення про національне «Я». Дослідження засвідчує, що сучасна українська мода функціонує як простір памʼяті, опору та самовираження. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | ідентичність | uk_UA |
dc.subject | мода | uk_UA |
dc.subject | постмодерн | uk_UA |
dc.subject | споживання | uk_UA |
dc.subject | українська культура | uk_UA |
dc.subject | національно-культурна ідентичність | uk_UA |
dc.subject | архетипи | uk_UA |
dc.subject | дизайн | uk_UA |
dc.subject | національна памʼять | uk_UA |
dc.title | Феномен моди у контексті української національно-культурної ідентичності: на матеріалі дизайнерських практик першої третини ХХІ століття | uk_UA |
dc.type | Master's thesis | uk_UA |