Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

Феномен моди у контексті української національно-культурної ідентичності: на матеріалі дизайнерських практик першої третини ХХІ століття

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Герасименко, Поліна
dc.date.accessioned 2025-07-03T09:48:36Z
dc.date.available 2025-07-03T09:48:36Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Герасименко П. О. Феномен моди у контексті української національно-культурної ідентичності: на матеріалі дизайнерських практик першої третини ХХІ століття : бакалаврська дипломна робота / П. О. Герасименко; Міністерство культури та стратегічних комунікацій України ; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Історико-теоретичний факультет, Кафедра теорії та історії культури ; наукова керівниця М. Ю. Северинова. – Київ, 2025. – 71 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/791
dc.description.abstract У дослідженні моду проаналізовано як складне соціокультурне явище, що виконує не лише естетичну, а й ідентифікаційну функцію в сучасному українському контексті —в умовах глобалізації, війни та постколоніального переосмислення. Методологічну основу роботи становлять філософські, культурологічні, соціологічні дослідження, зокрема праці Р. Барта, Ж. Бодріяра, Л. Свендзена, П. Бурдьє, а також українських дослідників. Розглянуто еволюцію моди від модерної до постмодерної парадигми, зі зміщенням акценту з ієрархічних структур на систему знакової гри, споживання та множинності ідентичностей. Особливу увагу приділено інтерпретації національно-культурної ідентичності як динамічного простору, в якому мода виступає символічним посередником між минулим і сучасністю. Теоретичну основу цього аспекту становить концепція архетипів українського світогляду С. Кримського, а також праці Ю. Легенького та З. Звиняцьківської, які розглядають моду як засіб вираження ідентичності в українському культурному контексті. Проаналізовано дизайнерські практики українських брендів VBRANA, Aspara, Білоус, у яких через архетипні образи, національні символи та естетичні коди конструюють та транслюються уявлення про національне «Я». Дослідження засвідчує, що сучасна українська мода функціонує як простір памʼяті, опору та самовираження. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject ідентичність uk_UA
dc.subject мода uk_UA
dc.subject постмодерн uk_UA
dc.subject споживання uk_UA
dc.subject українська культура uk_UA
dc.subject національно-культурна ідентичність uk_UA
dc.subject архетипи uk_UA
dc.subject дизайн uk_UA
dc.subject національна памʼять uk_UA
dc.title Феномен моди у контексті української національно-культурної ідентичності: на матеріалі дизайнерських практик першої третини ХХІ століття uk_UA
dc.type Master's thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу