Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Воробйов, Сергій | |
dc.date.accessioned | 2025-05-28T13:04:44Z | |
dc.date.available | 2025-05-28T13:04:44Z | |
dc.date.issued | 2025-05 | |
dc.identifier.citation | Воробйов С. Д. «Імператор Атлантиди або Смерть зрікається» В. Ульмана в оптиці методології memory studies : дипломна работа / Воробйов [Сергій Дмитрович] ; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Історико-теоретичний факультет, Кафедра теорії та історії культури ; керівниця Гадецька А. М. – Київ, 2025. – 82 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/742 | |
dc.description.abstract | У магістерській науковій роботі досліджується зв'язок мистецтва, пам'яті та колективної травми через призму музичного театру, зокрема опери Віктора Ульмана «Імператор Атлантиди». Актуальність зумовлена необхідністю переосмислення ролі мистецтва у конструюванні пам'яті про війну та диктатуру. Дослідження базується на концепціях memory studies, включаючи колективну пам'ять Моріса Альбвакса, пам'ять образів Абі Варбурга, «місця пам'яті» П'єра Нори та «культурну пам'ять» Аляйди і Яна Ассманів. Аналіз трьох постановок опери Ульмана показав, як ці концепції втілюються на сцені: від універсальності культурної пам'яті до використання сучасних технологій як «пам'яті в культурі». Образи опери (Імперія, диктатор, війна) слугують ретрансляції травматичного досвіду. Підсумовуючи, дослідження підкреслює недостатню розробленість теорії культурної пам'яті в Україні та важливість її подальшого вивчення для переосмислення історичних травм та протидії маніпуляціям. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | memory studies | uk_UA |
dc.subject | Ульман, Віктор | uk_UA |
dc.subject | пам’ять | uk_UA |
dc.subject | мистецтво | uk_UA |
dc.subject | опера "Імператор Атлантиди або Смерть зрікається" | uk_UA |
dc.title | «Імператор Атлантиди або Смерть зрікається» В. Ульмана в оптиці методології memory studies | uk_UA |
dc.type | Master's thesis | uk_UA |