dc.contributor.author |
Воробйов, Сергій |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-28T13:04:44Z |
|
dc.date.available |
2025-05-28T13:04:44Z |
|
dc.date.issued |
2025-05 |
|
dc.identifier.citation |
Воробйов С. Д. «Імператор Атлантиди або Смерть зрікається» В. Ульмана в оптиці методології memory studies : дипломна работа / Воробйов [Сергій Дмитрович] ; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Історико-теоретичний факультет, Кафедра теорії та історії культури ; керівниця Гадецька А. М. – Київ, 2025. – 82 с. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/742 |
|
dc.description.abstract |
У магістерській науковій роботі досліджується зв'язок мистецтва, пам'яті та колективної травми через призму музичного театру, зокрема опери Віктора Ульмана «Імператор Атлантиди». Актуальність зумовлена необхідністю переосмислення ролі мистецтва у конструюванні пам'яті про війну та диктатуру.
Дослідження базується на концепціях memory studies, включаючи колективну пам'ять Моріса Альбвакса, пам'ять образів Абі Варбурга, «місця пам'яті» П'єра Нори та «культурну пам'ять» Аляйди і Яна Ассманів.
Аналіз трьох постановок опери Ульмана показав, як ці концепції втілюються на сцені: від універсальності культурної пам'яті до використання сучасних технологій як «пам'яті в культурі». Образи опери (Імперія, диктатор, війна) слугують ретрансляції травматичного досвіду.
Підсумовуючи, дослідження підкреслює недостатню розробленість теорії культурної пам'яті в Україні та важливість її подальшого вивчення для переосмислення історичних травм та протидії маніпуляціям. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
memory studies |
uk_UA |
dc.subject |
Ульман, Віктор |
uk_UA |
dc.subject |
пам’ять |
uk_UA |
dc.subject |
мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
опера "Імператор Атлантиди або Смерть зрікається" |
uk_UA |
dc.title |
«Імператор Атлантиди або Смерть зрікається» В. Ульмана в оптиці методології memory studies |
uk_UA |
dc.type |
Master's thesis |
uk_UA |