dc.contributor.author |
Волосатих, Ольга |
|
dc.contributor.author |
Volosatykh, Olha |
|
dc.date.accessioned |
2025-01-28T20:18:44Z |
|
dc.date.available |
2025-01-28T20:18:44Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Волосатих О. Епістолярій, програмні назви, присвяти й маргіналії як джерела дослідження творчості композитора (на матеріалі архіву Віктора Косенка) // Рукописна та книжкова спадщина України : археографічні дослідження унікальних архівних та бібліотечних фондів. 2024. № 2(33). С. 22–37. https://doi.org/10.15407/rksu.33.022 |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/389 |
|
dc.description.abstract |
Метою роботи є унаочнення використання додаткових елементів авторського рукопису та епістолярного матеріалу як джерел дослідження життєвого і творчого шляху композитора. Методологія дослідження базується на застосуванні історичного та порівняльно- аналітичного методів, джерелознавчого аналізу, структурного й системного методів. Науковою новизною є підтверджена архівними джерелами деталізація відомостей про формування художнього задуму, наявність «внутрішньої програми» багатьох творів Віктора Косенка, уточнення й розширення уявлень про коло спілкування митця, виявлення і наголошення «проблемних зон» сучасної наукової та джерельної бази, пов’язаної з ім’ям композитора. Висновки. Значення матеріалів особового архіву українського композитора, піаніста й педагога Віктора Косенка, що зберігається в Інституті рукопису Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського, для майбутнього відтворення цілісної мистецької панорами України 1920—1930-х років досі є ще повною мірою не усвідомленим. До сьогодні друковані версії документів композитора, зокрема його листів, були доступні у здебільшого викривленому цензурним втручанням (купіювалася, зокрема, інформація щодо контактів митця) вигляді. Не буде перебільшенням стверджувати, що їх активна популяризація в такій формі (здійснювана свого часу, швидше за все, з найкращих міркувань, дружиною композитора) сприяла конструюванню досить спрощеного й хибного образу В. Косенка, в аурі якого він, на жаль, перебуває й досі. Подолання цієї ситуації, виправлення спричинених нею похибок і непорозумінь, зрештою цілісне уведення доробку композитора до наукового обігу становлять один із перспективних напрямів подальшої роботи музикознавців. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Manuscript and book heritage of Ukraine |
uk_UA |
dc.subject |
творчість Віктора Косенка |
uk_UA |
dc.subject |
особовий архів композитора |
uk_UA |
dc.subject |
епістолярій |
uk_UA |
dc.subject |
програмні назви |
uk_UA |
dc.subject |
присвяти |
uk_UA |
dc.subject |
маргіналії |
uk_UA |
dc.subject |
українська музична культура перших десятиліть ХХ століття |
uk_UA |
dc.subject |
Інститут рукопису Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського |
uk_UA |
dc.title |
Епістолярій, програмні назви, присвяти й маргіналії як джерела дослідження творчості композитора (на матеріалі архіву Віктора Косенка) |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Epistolary, program titles, dedications, and marginalia as sources of composer’s work research (on Viktor Kosenko’s archive materials) |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.doi |
10.15407/rksu.33.022 |
|
dc.identifier.udc |
78.071.1(477)Косенко"19":[[025.17:027.54НБУВ]:001.814]](045) |
|