Repository of the Ukrainian
National Tchaikovsky Academy
of Music

Кафедра камерного співу в хронописі вокальної школи Київської консерваторії

Show simple item record

dc.contributor.author Антонюк, Валентина Геніївна
dc.contributor.author Артюхова, Людмила Яківна
dc.date.accessioned 2025-01-22T09:49:25Z
dc.date.available 2025-01-22T09:49:25Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Антонюк В. Г., Артюхова Л. Я. Кафедра камерного співу в хронописі вокальної школи Київської консерваторії. Fine Art and Culture Studies. Луцьк : Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2024. Вип. 1. С. 3–14 uk_UA
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/347
dc.description.abstract Мета роботи полягає у дослідженні передумов створення в 2017 році першої та єдиної в Україні кафедри камерного співу в контексті вивчення хронопису вокальної школи Київської консерваторії. Методологія дослідження. Застосовано порівняльно-історичний, типологічний, описовий, ретроспективний методи аналізу, моделювання, спостереження й узагальнень музично-педагогічного досвіду; опрацьовано архівні джерела інформації. У статті подано хронопис вокальної школи Київської консерваторії в іменах її достойників, – викладачів і лекторів, які виховали не одне покоління видатних українських співаків і вокальних педагогів. Головною рисою вокальної школи Київської консерваторії (з 1996 – Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського) визначено спадкоємність досвіду. Відзначено, що, заснована в 2017 році, після розділення кафедри сольного співу, випускаюча кафедра камерного співу стала потужним осередком вищої вокальної освіти. На кафедрі діє магістратура, асистентура й творча аспірантура. Виховна робота серед студентів кафедри полягає не лише в опануванні вузько-однобічними професійними засобами: у напрацьованих методиках акумульовано міждисциплінарну проєкцію сукупності знань про музичне мистецтво, що є безсумнівним свідченням реального процесу культуроґенезису у творенні сучасного вокального художнього простору. Наданий хронологічний опис діяльності засновників вокальної школи Київської консерваторії дозволяє розглядати її, як історичну модель музичного життя, що уособлює зміст професійної вокальної освіти України в періоди становлення, розвитку й розквіту основних форм навчального процесу. Вивчення аспектів діяльності кафедри камерного співу як спадкоємиці досвіду вокальної школи Київської консерваторії сприяє визначенню перспектив її розвитку в сучасному часо-просторі національної культури. Оскільки спрямування магістральних рис української вокальної школи здебільшого узгоджується зі стильовими напрямками й особливостями музичного мислення конкретних історичних періодів культурного розвитку, особливого значення набуває наявність цілісних комплексів знань у галузі духовного просвітництва. Завжди на часі – виявлення, дослідження та збереження досвіду існуючих, а також – вивчення створюваних комплексів знань у галузі музичного мистецтва. Цьому й покликана сприяти важлива історична місія вокальної школи Київської консерваторії в музично-освітній метасистемі національної культури, що продовжує поповнювати й посилювати здобутки світової скарбниці музичного мистецтва. Наукова новизна: здобутки кафедри камерного співу в хронописі вокальної школи Київської консерваторії розглянуто вперше. Висновки. Визначено, що хронопис вокальної школи Київської консерваторії продовжує поповнюватися здобутками вітчизняної та світової скарбниці музичного мистецтва. Ця школа, як історична модель музичного життя, втілює зміст професійної вокальної освіти в Україні в періоди становлення, розвитку та розквіту основних форм навчального процесу. Вивчення аспектів діяльності кафедри камерного співу, як спадкоємиці досвіду вокальної школи Київської консерваторії, сприяє визначенню перспектив її розвитку в сучасному часопросторі національної культури. Спрямованість основних рис української вокальної школи здебільшого відповідає стильовим течіям та особливостям музичного мислення конкретних історичних періодів розвитку культури. Особливого значення набуває наявність цілісних комплексів знань у сфері духовного просвітництва. Важлива історична місія вокальної школи Київської консерваторії покликана сприяти виявленню, дослідженню та збереженню досвіду існуючого, а також вивченню нового. Створені комплекси знань у галузі музичного мистецтва, – абсолютний авторитет у музично-освітній метасистемі національної культури. uk_UA
dc.description.abstract The purpose of the work is to study the prerequisites for the creation in 2017 of the first and only department of chamber singing in Ukraine in the context of studying the chronology of the vocal school of the Kyiv сonservatory. Research methodology. Comparative-historical, typological, descriptive, retrospective methods of analysis, modeling, observation and generalizations of music-pedagogical experience are applied; archival sources of information were developed. The article presents the annals of the department of solo singing of the Kyiv сonservatory in the names of its dignitaries, teachers and lecturers who have educated more than one generation of outstanding Ukrainian singers and vocal teachers. The main feature of the vocal school of the Kyiv сonservatory (since 1996 – the Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music) is defined as continuity of experience. It was noted that, founded in 2017 after the separation of the department of solo singing, the graduating department of chamber singing became a powerful center of higher vocal education. The department offers a master's degree, an assistantship, and a creative postgraduate course. The educational work among students of the department consists not only in mastering narrowly one-sided professional means: in the developed methods, an interdisciplinary projection of the totality of knowledge about musical art has been accumulated, which is an undoubted evidence of the real process of cultural genesis in the creation of a modern vocal artistic space. Scientific novelty: the achievements of the chamber singing department of the vocal school of the Kyiv Conservatory are reviewed for the first time. Conclusions. It was determined that the chronicle of the vocal school continues to replenish and strengthen the achievements of the national and world treasury of musical art. This school, as a historical model of musical life, embodies the content of professional vocal education in Ukraine during the periods of formation, development and flowering of the main forms of the educational process. The study of aspects of the activity of the department of chamber singing as the inheritor of the experience of the vocal school of the Kyiv сonservatory contributes to the determination of the prospects for its development in the modern time-space of national culture. The direction of the main features of the Ukrainian vocal school is mostly consistent with stylistic trends and peculiarities of musical thinking of specific historical periods of cultural development. The presence of integral complexes of knowledge in the field of spiritual enlightenment is of particular importance. The important historical mission of the vocal school of the Kyiv сonservatory is intended to contribute to the identification, research and preservation of the experience of the existing, as well as the study of the newly created knowledge complexes in the field of musical art, – absolute authority in musical and educational metasystem of national culture. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Fine Art and Culture Studies uk_UA
dc.subject вокальна школа Київської консерваторії uk_UA
dc.subject історична модель uk_UA
dc.subject кафедра камерного співу uk_UA
dc.subject спадкоємність досвіду uk_UA
dc.subject українські співаки uk_UA
dc.subject хронопис uk_UA
dc.subject vocal school of the Kyiv сonservatory uk_UA
dc.subject historical model uk_UA
dc.subject department of chamber singing uk_UA
dc.subject continuity of experience uk_UA
dc.subject Ukrainian singers uk_UA
dc.subject chronology uk_UA
dc.title Кафедра камерного співу в хронописі вокальної школи Київської консерваторії uk_UA
dc.title.alternative Department of Chamber Singing in the Chronography of Kyiv Conservatory Vocal School uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-1
dc.identifier.udc 78.07.1(477)


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account