Статтю присвячено одній з актуальних проблем застосування міждисциплінарного
проектного методу у викладанні іноземних мов. Зокрема представлено теоретичне
підґрунтя для його впровадження й аналізу такого впровадження. Із цією метою передусім розкрито сутність проектного методу в загальному розумінні, виокремлено
його риси, запропоновано типологію видів діяльності в його межах, розглянуто етапи
реалізації та роль викладача під час реалі
зації. Основну увагу зосереджено на викладі
досвіду впровадження міждисциплінарного проектного методу між двома закладами
вищої освіти України, обґрунтовано його класифікацію як «міждисциплінарного», роз
крито мету і цілі, серед яких є як спільні (удосконалити мовленнєву, комунікативну і
соціокультурну компетентність), так і від мінні для двох дисциплін фахової підготовки
в залежності від складників компетентностей, що підлягають формуванню в певному
внз (виконання та музична критика тво
рів; здійснення самостійного глибинного
філософського аналізу професійних тем).
У статті представлено притаманні риси впровадженого міждисциплінарного проектного методу, найголовнішими з яких є (між) культурна спрямованість, спрямованість на продукт (створення відео своїх виступів та презентацій) і на взаємодію між учасниками в плануванні та проведенні (перегляд відео презентацій і активна участь в обговоренні на каналі YouTube); міждисциплінарність, яку итлумачено не тільки як спосіб розгляду певної теми, але й у першу чергу – для обміну професійного досвіду – як поєднання різних дисциплін фахової підготовки, час
ники яких узяли участь у реалізації міждис
циплінарного проектного методу. Наведено
конкретні етапи процесу впровадження: підготовчий з обговоренням та узгодженням теми виступу і конкретних завдань; представлення продукту (також його тех нічний бік) та обговорення продукту на каналі YouTube у форматі: реакція на відео (подяка, нові відкриття з відео), запитання до виступу, обґрунтоване висловлення свого
бачення. Також розкрито роль викладача під час здійснення такого проекту моніторингова, посередницька, дорадча, допоміжна й оцінювальна) та наведено основні критерії оцінювання виступів учасників.
The article addresses one of the topical prob
lems of applying the interdisciplinary project
method in teaching foreign languages. In par
ticular, the rationale for its implementation and
the analysis of the latter are presented. For this
purpose, the essence of the project method in
its general sense is revealed, its features are
distinguished, a typology of activity types within
it is proposed, the stages of implementation and
the role of the teacher during its implementation
are considered. The main attention is focused on
presenting the experience gained from the imple
mentation of the interdisciplinary project method
between two higher education institutions of
Ukraine. Its classification as "interdisciplinary" is
substantiated, the purpose and goals are high
lighted, among which there are both shared (to
improve speech, communicative and sociocul
tural competence) and distinctive with regard to
the two disciplines of professional training. The
distinctive goals depend on the competence
constituents to be formed in a certain university
(performance and musical criticism; independent
in-depth philosophical analysis of professional
topics). The article also presents the inherent fea
tures of the implemented interdisciplinary project
method, the most important of which being (inter)
cultural focus, focus on the product (creating
videos of performances and presentations) and
on the interaction between participants in plan
ning and conducting the event (watching video
presentations and an active participation in the
discussion on the YouTube channel); interdisci
plinarity, which is interpreted not only as a way of
considering a certain topic, but also primarily – for
the exchange of professional experience – as a
combination of various disciplines of professional
training, the participants of which took part in the
implementation of the interdisciplinary project
method. Specific stages of the implementation
process are spelled out: the preparatory stage
with discussion and agreement on the topic
of the speech and specific tasks; presentation
of the product (including its technical side) and
discussion of the product on the YouTube chan
nel in the following format: reaction to the video
(expressing gratitude, new discoveries and
insights gained from a particular video), ques
tions to the speech, a reasoned statement of
one’s vision. The role of the teacher during the
implementation of such a project is also revealed
(monitoring, mediating, advisory, supporting and
evaluative). Criteria for evaluating students’ per
formances are also presented.