Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Рукомойніков, Валентин | |
dc.date.accessioned | 2025-10-01T07:56:15Z | |
dc.date.available | 2025-10-01T07:56:15Z | |
dc.date.issued | 2025-09-30 | |
dc.identifier.citation | Рукомойніков В. О. Специфіка роботи виконавського апарату піаніста в процесі музичної інтерпретації (на прикладі творів для фортепіано соло ХІХ–ХХ століть) : дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії / Рукомойніков Валентин Олександрович ; науковий керівник Жарков Олександр Миколайович ; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського. - Київ, 2025. – 208 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/1009 | |
dc.description.abstract | Метою дослідження є дослідження особливостей роботи м'язового апарату піаніста в процесі інтерпретування музичного твору. Для досягнення поставленої мети були сформульовані такі завдання: проаналізувати структуру м'язової будови людського тіла як фізичну основу роботи піаністичного апарату; розглянути елементи виконавського апарату та їх взаємозв’язки на всіх рівнях системи діяльності піаніста-інтерпретатора; дослідити функціонування м'язового апарату піаніста у процесі виконання музичного твору та його вплив на кінцеву інтерпретаційну версію; виявити механізм роботи м’язового апарату у процесі втілення нотного тексту в реальне звучання, його вплив на якість звуковидобування та кореляцію з інтонаційною ідеєю музичного твору; на прикладах різних фортепіанних творів ХIX–XX століть виявити найбільш показові моменти роботи м’язового апарату піаніста як важливої і необхідної складової інтерпретаційного процесу. У дисертації вперше в українському музикознавстві: розглянуто роль і місце виконавського апарату піаніста в інтерпретаційному процесі в аспекті ключових положень теорії музичної інтерпретації; проаналізовано структуру м'язової будови людського тіла як фізичну основу роботи піаністичного апарату; досліджено роботу м’язового апарату як інтерпретаційного механізму на всіх рівнях системи діяльності піаніста; досліджено механізм роботи м’язового апарату у процесі втілення нотного тексту в реальне звучання, його вплив на якість інтонування матеріалу; окреслено можливу класифікацію взаємодії «зорового» сприйняття нотного тексту піаністом і відчуття складнощів для м’язового апарату. Набули подальшого розвитку ідеї української школи теорії інтерпретацій щодо моменту інтерпретування музичного твору виконавцем; особливостей функціонування піаністичного апарату в різних стильових умовах. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | сучасна музика | uk_UA |
dc.subject | фортепіанна музика | uk_UA |
dc.subject | м’язовий апарат піаніста | uk_UA |
dc.subject | аплікатура | uk_UA |
dc.subject | музична інтерпретація | uk_UA |
dc.subject | виконавець | uk_UA |
dc.subject | нотний текст | uk_UA |
dc.subject | інтерпретаційна версія | uk_UA |
dc.title | Специфіка роботи виконавського апарату піаніста в процесі музичної інтерпретації (на прикладі творів для фортепіано соло ХІХ–ХХ століть) | uk_UA |
dc.title.alternative | Specific Features of the Pianist's Performance Apparatus in the Process of Musical Interpretation (on the example of solo piano works of the 19th–20th centuries) | uk_UA |
dc.type | Dissertation | uk_UA |